One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

maandag 22 maart 2010

Zondags(on)rust


Onlangs ben ik met kids een weekendje logeren bij mijn ouders in Drenthe. In het lokale krantje lees ik dat er in Assen koopzondag is. Hiep hiep hoera! In het wekelijkse folderpakket staan knallerkoopjes, een corrigerende slip voor € 4 bij Zeeman (handig voor je Bridget Jones moment) of een spijkerlegging voor € 9 bij dezelfde kledinggrootgrutterij. Helaas juich ik te vroeg want het betreft alleen winkels in de randgebieden (lees tuincentra en bouwmarkten).

‘Wat een saaie bedoening is het hier’, klaag ik tegen mijn moeder en ik verlang naar Rotterdam, waar je 7 dagen per week bij de (meeste) winkels van je keuze terecht kunt (en dat vind ik fijn)….trek in een Lily cupcake? of een zuurdesembrood?, een appeltaart van Dudok, een verse salade van de AH of een discount colbert van H&M. In Rotterdam vindt je het allemaal, ook op zondag! En zelfs freaky furniture shoppen blijft niet langer beperkt tot het onvermijdelijke ‘2e Paasdag wat doen we ? Op naar de meubelboulevard gedoe!’ sinds mega meubelhal Woonmall Alexandrium de koopzondag heeft omarmd.

Hoewel de meningen over zondag winkelen of zondag rust sterk verdeeld zijn hoop ik dat de koopzondag altijd blijft bestaan. Want zeg nou zelf, het weekend is er toch juist voor om lekker te doen waar we zin in hebben? Of dat nou uitrusten is of shoppen tot we droppen ;-).

Geen opmerkingen: