One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

dinsdag 25 maart 2008

Substance

C. hoe gaat het me je? Je hebt al tijdje niks meer op je weblog geschreven.. SMS tekst van vriendin H. Ze heeft gelijk. Sinds ik terug ben van vakantie zit de klad erin....
Nu kan ik kan tal van redenen/oorzaken aanvoeren maar bottomline is dat ik er gewoon ff geen zin in had....zit overdag al zo veel te schrijven en redigeren dat het me moeilijk valt om er 's avonds nog een schepje bovenop te doen...het is als de spreekwoordelijke berg waar je overheen moet maar als je ervoor staat toch besluit om te keren.
Over een berg gesproken.....kind 1 zat tot twee keer toe in de kantine terwijl ie eigenlijk moest trainen (tafeltennissen)....geen zin...saai...wil niet meer....trainer is te streng....

Tja wat zeg je dan als moeder...behalve dan dat je net tig euros aan contributie hebt betaald....dat ie moet doorzetten....dat het uiteindelijk ook gelukt is om hem (na het hockey en karate debacle) drie jaar lang te laten voetballen.....soms met weerstand maar meestal met plezier....En ik leg hem uit dat je soms pas na 100 saaie trainingen iets beheerst en dat Bettine Vriesekoop ook niet na de tiende les mee kon doen aan het NK... Maar kind 1 heeft nog nooit van Bettine gehoord......
Ik denk aan mijn eigen jeugd...l'histoire se repete.....want ik was ook eentje van dertien sporten.....niks afmaken...
De volgende dag moest kind 1 huiswerk maken...hij snapte de sommen niet...ik ook niet...maar ik besloot uitleg te vragen aan TdJ van onze financiele administratie en terwijl ik uitleg kreeg over breuken vermeerderen verminderen grootste gemene delers dacht ik aan de berg die je over moet om de volgende te bereiken......toen ik het zelf snapte kon ik het kind 1 uitleggen.. die me de volgende dag trots vertelt dat hij maar 1 fout had....
Mooi.... we hebben de eerste berg beklommen...het begin is er....op naar de volgende helling.
Want talent is mooi maar zonder doorzetten kom je niet ver!
Enne H. alles ok hoor! Spreek je snel!

Geen opmerkingen: