One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

dinsdag 25 maart 2008

Voor mijn kind

Dit gedichtje schreef ik voor mijn oudste kind die binnenkort, als voorbereiding op de middelbare school, de BSO verlaat....

Loslaten

't is tijd om te gaan
en los te laten wat me dierbaar is
om afscheid te nemen
van wat bekend …vertrouwd …en veilig is

'k moet gaan
kan niet langer wachten
om fouten te maken
en ervan te leren
om uitdagingen aan te gaan
en te zoeken naar het nieuwe
om me over te geven
en te laven aan het onbekende

Daarom ga ik….nu
bedankt
dat je een stukje met me mee liep
m’n hand vasthield
als ik het even niet zag zitten
naar me luisterde als ik het moeilijk had
me een zoen gaf
toen ik onaardig tegen je was...

Later
als ik ‘groot’ ben
denk ik terug aan jou
en weet ik dat het goed was

Geen opmerkingen: