One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

dinsdag 13 oktober 2009

Comfortfood


Een paar jaar geleden heb ik een kookboek geschreven met favoriete studentengerechten. Mij kon je in m'n studententijd wakker maken voor een blik nasi van Suzi Wan (nu Kung Fu) en ik vind het nog steeds heerlijk. Maar mijn ultimate comfort food is Thai chicken curry. Makkelijk te maken en bovendien snel klaar. Hierbij het perfecte recept for a bad hairday:

Thai Chicken curry

(4 personen)

1 pakje rode curry pasta
1 pak rijst
Verse of gedroogde Koriander
1 stengel Citroengras (Sereh)
4 ons Kipfilet
1 blikje Kokosmelk
1 eetlepel vissaus
1 lepel suiker
2 eetlepels zonnebloemolie
2 Uien of sjalotjes
1 pak diepvries spinazie

Bak de uien in de zonnebloemolie tot ze glazig zijn. Voeg dan het pakje curry pasta toe (ca. 3 of 4 lepels). Bak het samen met de uien ongeveer nog twee minuten. Voeg daarna de kipfilet (in blokjes gesneden) toe samen met de kokosmelk, de suiker, de vissaus en de stengel citroengras (opengesneden). Het mengsel ongeveer 15 minuten laten koken. Voeg voor dat je het serveert de koriander toe.

Eet het met rijst en spinazie.

Geen opmerkingen: