One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

maandag 5 oktober 2009

Gaan voor die baan!

‘Bedrijven verplichten een bepaald aantal vrouwen in topposities te benoemen’? Wat een mal idee! Nederland kent weliswaar een lage participatiegraad van vrouwen in het arbeidsproces en relatief veel parttime werkende vrouwen, maar dat is de vrijheid van kiezen! Helemaal niet deelnemen aan het arbeidsproces lijkt me onverstandig, het is goed om voor jezelf te kunnen zorgen, in goede en..slechte tijden.

Een mooie taak voor de overheid om ons hierop te wijzen (dus ‘Gaan voor die baan!) maar verder moet je het zelf doen! Ik heb er nooit over nagedacht om niet te werken en als alleenstaande ouder met LAT relatie heb ik inmiddels die keuze ook niet meer er moet immers brood (liefst met beleg) op de plank.

Ben van huis uit gewend om m’n eigen boontjes te doppen en volgens mijn vader, ‘feminist’ avant la lettre, heeft een vrouw geen vent nodig maar een goede baan ;-).

Met een (bijna) fulltime functie met flexibele werktijden participeer ik in grote mate in het leven van mijn kinderen want als ze18 zijn wil ik geen spijt hebben dat ik te weinig tijd met ze heb doorgebracht en met een boel ‘ge-juggle’ moet het lukken.

Vrouwen bereiken op eigen kracht wel de top…als ze dat willen. Manifest of quota? Nee dank u wel!

Geen opmerkingen: