One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

donderdag 24 september 2009

Doing Good


Afgelopen zomer zijn we (J., ik en kroost) drie dagen in Lesotho, een zelfstandig koninkrijk binnen Zuid-Afrikaanse grenzen. Een prachtig maar arm land.

We bezoeken de Liphakoeng Primary School, een lagere school waar gemiddeld 88 leerlingen in een klas zitten met (mind you) maar één leerkracht. De Liphakoeng Primary School heeft geen elektriciteit en er is gebrek aan alles. Samen met de kids kopen J. en ik spullen voor de ruim 200 wezen die de school bezoeken en later stuur ik vanuit Nederland meer spullen waar behoefte aan is, zoals pennen, schriften en….boeken.

Lezen is belangrijk, door te lezen ontwikkel je fantasie en kun je jezelf even afsluiten voor de ellende om je heen. Daarom steun ik Biblionef, een stichting die wereldwijd kinderboeken (in allerlei talen) verspreid. Gun ieder kind een boek en kijk voor meer informatie op www.biblionef.nl.

Geen opmerkingen: