One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

woensdag 23 september 2009

What’s in a …..salontafel?

‘Een heleboel’ kan ik je vertellen. De afgelopen vier jaar lang leef ik met kids in een woonkamer zonder salontafel. We hebben veel ruimte, dat wel, maar ‘t is ook een beetje ongezellig….Een ambivalent gevoel want tenslotte is ruimte de ultieme luxe.

Op de eerste zondag in september, vriend J. heeft dienst, ga ik naar de Woonstore (www.woonstore.nl) , lijkt op Loods5 (www.loods5.nl) maar dan kleiner. Als ik al bijna bij de kassa ben zie ik ‘m staan. De tafel!

Leverkleurig, langwerpig en in Rivièra Maison stijl (of was het Lifestyle)…..en van de prijs ga ik bijna hyperventileren....€ 45,00 in plaats van € 399,00 !

Ik zoek naarstig een verkoper, en dat is niet eenvoudig hier, stel dat iemand anders mijn tafel ontdekt en meeneemt? Maar gelukkig ik vind de verkoper, en met de sold sticker op tafel is het 'a done deal'. Ik reken de 45 euro'tjes af en rij mijn auto naar het magazijn.

Vriendlief sjouwt later die dag de tafel in zijn eentje naar boven (de woonkamer is op de eerste verdieping) and what a difference it makes: vaasje erop, paar bloemetjes van de bolchrysant geplukt, een boek over haaien erop…ik kan hier ‘uren’ naar kijken en van genieten…Maar om het echt gezellig te maken moet er nog een stoel bij….ik laat er geen gras over groeien en later die week neemt grijs gespikkelde oorfauteuil William (tijdens de woonweken bij Karwei betaal je € 199,00 ipv € 249,00) z’n intrek….en nog is het niet af….. een poefje misschien of eh….een schommelstoel?

En ik denk ‘Eames’…..werd lang geleden verliefd op de RAR Rocking Chair…Een ontwerp van Charles Eames uit 1948. Absoluut onbereikbaar door het bijbehorende prijskaartje. Maar als ik begin deze week op www.marktplaats.nl ‘Eames’ in tik valt mijn oog op een advertentie van meneer L. uit Antwerpen, hij biedt in Italië gemaakte replica’s aan van de RAR Rocking Chair. Voor de replica’s betaal je een fractie van de prijs: € 99,00 (plus verzendkosten). Voor het origineel tel je bij de (prima) Duitse design site www.ambientedirect.com € 399,00 neer (plus verzendkosten).

Na een jarenlange verliefdheid is het misschien een halsoverkop genomen beslissing want J. en ik bestellen nog dezelfde middag de stoel. Vandaag of morgen wordt de stoel afgeleverd dus ik hou je op de hoogte. Is het ‘the catch of the day’ dan kun je me mailen voor het telefoonnummer van meneer L.

Geen opmerkingen: