One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

donderdag 17 september 2009

Kinderen 1

Door kinderen leer je mensen kennen waarmee je waarschijnlijk anders nooit een woord zal wisselen. En soms is dat ook maar beter, zoals in het geval van Berg.

Ik noem kind 3 weleens ‘hangjongere in spe’(hij is nog maar 8 jaar), in het Keltisch betekent zijn naam ‘rebel’ waarmee ex en ik bewijzen bij zijn geboorte een vooruitziende blik te hebben gehad.
Iedere woensdagmiddag gaat kind 3, tot zijn grote ergernis (het opgroeien gaat hem niet snel genoeg) naar de naschoolse opvang in het park. Daar is ook het jongetje Berg. En iedere week gaat het mis…….met Berg's fietssleutel! Nu is een fietssleutel verstoppen op zich onschuldig vermaak maar daar denkt vader Berg toch anders over. Wekelijks ondergaat mijn hangjongere gelaten zijn armoedige verbale tirade. De derde woensdag op rij heeft De Rebel weer toegeslagen en ditmaal de sleutel zo goed verstopt dat niemand hem kan terugvinden. Voor vader Berg, gewapend met breekijzer, is de maat vol. De Rebel moet weg! Helaas voor vader Berg is de leiding niet gevoelig voor z’n eisen en wordt Berg zelf overgeplaatst, naar de dinsdag (vergeet ik bijna te vertellen dat beide jongens het heel goed kunnen vinden).

Laatst kom ik Berg en z’n moeder tegen. Vriendin A. en ik zitten voor de open deur van het wijkcentrum Z met een glas voortreffelijke huiswijn waarvan ik de naam ben vergeten (In Z. serveren ze bovendien de beste en goedkoopste latte machiato van de stad, € 1,20 voor Santas koffie). Ze zoeken iets. Ogen strak op de grond gericht! Het zal toch niet ;-) en ik kan het niet laten. ‘Wat zoek je’, vraag ik en ik kijk snel om me heen. De Rebel is in geen velden of wegen te bekennen. Gelukkig!

Geen opmerkingen: