One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

zondag 10 februari 2008

De Vliegeraar

Vorig jaar kreeg ik de twee boeken van Khaled Hosseiny, 'De Vliegeraar' en 'Duizend Schitterende Zonnen' cadeau van mijn geliefde. De verhalen raken me, Duizend Schitterende Zonnen nog meer dan De Vliegeraar.
En nu is er de film The Kite Runner (De Vliegeraar). Meestal ga ik niet naar een film die gebaseerd is op een boek dat ik heb gelezen...de filmische werkelijkheid staat vaak in schril contrast met mijn eigen voorstelling...maar J. heeft kaartjes en omdat een eerdere poging met vriendin N. mislukte gaan we toch.
De film is aangrijpend en ontroerend. Ik voel mijn tranen regelmatig branden...net als m'n 'buurvrouw' in de bioscoop. Vrijheid is voor mij gewoon maar is het natuurlijk niet....heel veel mensen leven niet in een democratie. Daarom voeg ik vanaf vandaag 'vrijheid' toe aan m'n lijst met goede dingen die ik dagelijks koester...!
Als je de film nog niet hebt gezien...ga kijken! Voor een ochtendvoorstelling (voor 12.00 uur) in Pathe (http://www.pathe.nl/) betaal je 5 euro per persoon.

Geen opmerkingen: