One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

donderdag 7 februari 2008

DIY

'Vroeger' had ik twee luie handen.......ik had een werkster....iemand voor in de tuin en een ex voor de administratie... Er is veel veranderd! Drie jaar sta ik nu aan het hoofd van een gezin waarin ik de enige volwassene ben....het oudste kind wil een enkele keer boodschappentassen sjouwen maar voor de rest is het toch vooral me myself and I.
Een volleerd klusser ben ik niet geworden but I manage!

Toen ik hier kwam wonen, werd Giorgio, een Italiaanse Rotterdammer, mijn eerste klusjesman...Hij repareerde alles wat los en vast zat..... soms totaal onnodig, overbodig of zo grondig dat ik weer iemand anders moest inhuren voor herstelwerkzaamheden.....

Ik kreeg een korte affaire met JH.....die met zijn bestelbus door heel Nederland reed om mijn opdrachten uit te voeren...en de spullen op te halen die ik via Marktplaats kocht!...ik sleet aan hem de dingen die ik zelf niet meer wilde in ruil voor Billy boekenkasten in lelijk groen. De houten schommel in mijn achteruin is een aandenken aan de boomlange klusser uit Utrecht... Toen ik een einde aan deze relatie maakte riep een van mijn vriendinnen 'Maar je bent toch nog niet uitgeklust'? Dat klopt maar ik heb zo mijn principes.......
JH was boos op alles en iedereen en met een kwaaie klusser is het gevaarlijk samenzijn.

...Nu heb ik J....misschien wel voor altijd...... En weer bof ik....want deze slimme, aantrekkelijke man is ook nog eens een verwoed en begaafd klusser.....
In onze 'kinderloze' weekenden rijden we van Formido naar Gamma en kopen heel verliefd een keukenkraan bij de Praxis...
J. repareert ingewikkelde lampjes maar ook de waterleiding...hangt een schilderijtje op in de gang, behangt als de beste en hoera, naait zelfs knopen aan mijn bloesjes.

Zelf klus ik ook........ik verf de muren en kozijnen....soms gaat er iets fout (laat ik een blik verf vallen over het laminaat) ....ik zet de ketting weer op de fiets van mijn oudste....sloop de voortuin om deze opnieuw te beplanten.....wordt kind aan huis bij het Milieupark....ik stort en dump alle overtollige spullen....
Snij een deurmat op maat....
Schuur het blad van mijn keukentafel die ik vervolgens beits.......helaas gaat het mis als de inhoud van het blikje op de tafel valt... Dan nog maar een keertje schuren ... de beits ruil ik voor was.....witte was...... De keukentafel oogt als nieuw en behalve mijn nu 'white wash' spijkerrok verpruts ik dit keer niks...

.... Ik denk aan Mario....hij schuurde en lakte drie jaar geleden het parket in de keuken....
Het resultaat was vele malen slechter dan mijn eetafel met overdosis beits.....
...Na twee jaar sparen had ik genoeg geld om de vloer laten herstellen.......
Mario heb ik overigens nooit betaald voor zijn broddelwerk...al had 't een haartje gescheeld....
In vertrouwen fluisterde hij mij namelijk toe dat ie 'even had gezeten'.....
'Waarvoor', zei ik. 'Geweldpleging', antwoordde Mario lakoniek....om een paar minuten later zonder discussie de 'factuur' te verscheuren... Oh ja ik kreeg ook nog een bewegingsmelder cadeau!

Geen opmerkingen: