One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

woensdag 6 februari 2008

Ode aan het kind


Je krijgt (soms na veel moeite) een kind en bent op slag verliefd…
Nu kun je al je liefde (en geld) kwijt …
Een kind…
Jouw kind…
De enige mens voor wie je zonder na te denken wil sterven…
Jouw kind….je hart…je ziel
… is jou…
Je wilt alleen het beste….het mooiste…. en nooit verdriet voor…
jouw kind...dat later alles mag worden....je zegt 't (iets te) vaak…
Want stiekem hoop je dat het chirurg wordt, advocaat of misschien topsporter!
…jouw kind heeft talent… is slim!
…en is het mooiste kind ter wereld…
Feestjes…school….sporten…vriendjes…jouw kind (dus ook jij) heeft een drukke agenda. Maar niks is je teveel ...voor jouw kind!
Je legt z’n kleren klaar…
Smeert z’n boterhammetjes
Sust zijn ruzietjes…
Nodigt al z’n vriendjes uit...
….Dit kind…mijn kind heeft een goed maar selectief geheugen….
Niet voor ‘t eerst…hoor ik hem….tegen anderen zeggen…
‘Toen we uit de Efteling kwamen….had mama alleen een tostie voor ons!

En in gedachten roep ik verontwaardigd ‘Maar dat was in 2005 en jullie zouden met papa onderweg iets eten’…
Wat was ik blij hem weer te zien...... na drie weken vakantie.

Geen opmerkingen: