One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

zondag 3 februari 2008

Happy Birthday

'Mam, wat duren feestjes kort', kind 1 is teleurgesteld dat zijn verjaardag niet meer dan 3 dagen duurt. Een paar minuten later, bij de logopediste, valt ie met zijn hoofd op haar bureau in slaap.....'het kind moet vroeger naar bed' zegt de 'logo' beschuldigend. 'Hij ligt er altijd om 7 uur in', haast ik me te zeggen (onwaar: hij viel gisteravond bij Boer zoekt vrouw in slaap)...
'Maar het was een druk weekend...'
Een Euroshopper ontbijt, kinder-kabouter-disco-bowling-compleet met frites-en-iets feestje, een zondag lang visite... Maar het absolute hoogtepunt vond dit kind z'n eerste slaapfeestje....
Met 3 vriendjes en 2 broers verstoppertje spelen in de slaapzakken.....half opgeblazen luchtbedden, dekbedden zonder hoes....en in iedere hand een gameboy....
Het feest begint om half vier... met 7 kinderen gaan E. en ik naar een bowlingcentrum ...in een nieuwe-rijken-buitenwijk.......de koffie is er vies....de toiletten ook. Een van 'onze' banen is kapot en hoe goed de monteur ook zijn best doet...de pin wil er niet in! Team 2 wordt onder luid protest aan team 1 toegevoegd...tranen met tuiten...'wij kunnen nu veel minder vaak-lang...
Veel ouders zijn liever niet op de kinderverjaarspartijtjes van hun door een overkill aan suiker 'opgefokte' kroost....Maar ze troosten zich met de gedachte dat het feest over een uur voorbij is.
...niet voor mij...ik moet nog tot de volgende ochtend! Gelukkig vallen de meeste 7 jarigen redelijk vroeg in slaap...en zijn zondagochtend 6 uur wakker.....nog vier lange uren te gaan! In gedachten roep ik 'hoera' als het laatste kind is opgehaald.
Een uurtje pauze voordat de volgende visite om 11 uur op de stoep staat.
.....koffie zetten...en thee ..fris inschenken...een tweede kopje koffie? glaasje laten vallen? ach joh geeft niks.......appelflappen in de oven...25 minuten ja sorry...gebakjes uit de vriezer...vaatwasser inruimen...er is gebrek aan bekers, bordjes en bestek...vaatwasser uitruimen...de vloer vegen...
...toastjes met eiersalade, geitenkaas met honing een paar boterhammetjes...een bruine om te vullen en een witte omdat het zo lekker is....... twee blikken soep... Mijn Witte Tornado N. is er ook....Ze is boos op haar baas en haar ogen spuwen vuur. Al 25 jaar leegt ze iederen dag zijn prullebak...en hij is dit jubileum vergeten! Zijn secretaresse krijgt een boze brief en een doos gebak die N. demonstratief op haar bureau neerzet onder het motto 'een sigaar uit eigen doos'... Gelukkig komt alles weer goed....baas tracteert op de lunch en een extra salaris....
Om vier uur gaat N. naar huis......met mijn laatste tompoucen... Als de rest van de visite vertrokken is vouwt mijn moeder de was, schilt mijn vader aardappels en veeg ik nog een keer de vloer... 'Je lijkt op mij', zegt m'n moeder blij.....'Mam', zeg ik...hoeveel jaar is N. eigenlijk alweer bij ons aan het werk......?

Geen opmerkingen: