One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

dinsdag 19 februari 2008

'Pasta Joint' ...

Pasta Genova is by far de beste Italiaanse trattoria in Rotterdam!
Het restaurant annex deli aan de Zwaanshals in Noord brandde een paar jaar geleden tot de nok toe af ... But now She's back! Twee keer zo groot maar nog even charmant en gastvrij als daarvoor. J. en ik waren nog niet binnen of we kregen al een glas huiswijn en brochetta in de handen geduwd. Het personeel en de kaart zijn nagenoeg hetzelfde....Ik herkende onmiddellijk de kokkin in de open keuken...en zij mij gelukkig ook! De enige die ik mis is La Mama..vanachter de toonbank hield ze alles in de gaten!
Ik heb veel herinneringen aan dit Etablissement....van kookworkshops met collega's, tot eindeloze lunches op zaterdagmiddag (na onze slag te hebben geslagen bij het inmiddels ter ziele 'Goede Maatjes') en kerstdiners met de dames. Ooit sprak ik hier zelfs af met een volkomen onbekende jongeman....op een onrustige donderdag in november.... La Mama zag hem overduidelijk niet zitten en gebaarde vanachter haar vaste standplaats met de duim naar beneden...ze had gelijk...He was a 'goner'.
Pasta Genova, Zwaanshals 558/570, telefoon 010-4657450 (Kookpunt en Haa Gebak zitten er om de hoek)

Geen opmerkingen: