One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

woensdag 4 november 2009

Breien



Ze zijn er weer! De lange winteravonden waarop we met z’n allen onderuitgezakt,

‘t liefst onder een dekentje, op de bank televisie kijken. Maar na een paar avonden buizen heb ik het wel gezien en moet ik weer wat om handen hebben….Tussen de regenbuien door fiets ik op mijn Batavus naar Le Marin (Zeeman) ik een paar bollen wol (vanaf € 0,99 per bol) en breipennen (€ 0,99) koop. Op internet vind ik een (Noors) patroontje en begin aan mijn eerste sjaal. Meestal begin ik veel te enthousiast aan allerlei ingewikkelde breisels met als resultaat dat ik niks afmaak en er op zolder stapels plastic tasjes liggen met halve truien omdat ik het na het voor- of achterpand niet meer zie zitten.

Maar deze week heb ik ’s avonds twee sjaals gebreid, eentje voor collega J. en eentje voor stiefdochter E. Breien is leuk en breiende filmsterren zoals Julia Roberts maken het hip.

Op de middelbare school brei ik tijdens de lessen, truien voor vriendjes…maar helaas zit hier ook een patroon in…zodra de trui af is, is de relatie dat ook…Het duurt dan ook een tijdje voordat ik het aandurf om een trui voor mijn lief J. te breien maar op een regenachtige zaterdag rijden we naar Leiden en kopen in een piepklein zaakje in een achteraf steegje de mooiste wol die we kunnen vinden, genoeg voor een sjaal, een trui en een omslagdoek. Dat is nu ruim een jaar geleden en de trui is nog steeds niet af evenmin als de omslagdoek. De sjaal wel, maar die is J. helaas kwijtgeraakt.

Af en toe ruik ik even aan de bolletjes wol, de geur van echte scheerwol. Dan brei ik weer een klein stukje. Maar de meeste tijd staan de plastic tasjes zielig naast de rode bank van J. Maar goed, de wol is dik, de pennen (nr.10) ook, met een beetje goede wil is het ‘binnenkort’ af.

Ik ben blij met lange avonden….(de dagen gaan snel en lijken zo kort) en het tikken van de breipennen. Misschien begin ik een breiclub, weer eens wat anders dan een leesclub….Beppen & Breien lijkt me wel een leuke naam!

Geen opmerkingen: