One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

vrijdag 6 november 2009

Fin de la semana


Na alle regen van de afgelopen dagen is ‘t vandaag heerlijk weer en ik heb zin in het weekend. Vanmiddag lunchen met de kids (spongebob tosti’s) terwijl N. ons huisje schoonmaakt. Boodschappen doen en met kind 3 naar de markt, voor lekkere (boeren)kaasjes. Op verzoek van mijn oudste gaan we morgenavond (vlees) fonduen en ik koop een fonduepan (elektrische) bij Blokker of Marskramer.

In tegenstelling tot mijn moeder gebruik ik geen olie voor de fondue maar bouillon:

Breng 2 liter water met 6 kruiden of groente bouillon blokjes aan de kook. Doe er een gesnipperd sjalotje en een paar tenen knoflook bij. Laat kwartiertje koken. Leg gesneden stukjes stukjes vlees (worst, biefstuk, mini hamburgertjes, slavinkjes en dobbelsteentjes kipfilet), vis (kabeljauw, garnaaltjes) en groenten (champignons, paprika en komkommer) op een schaal. Lekker met Naan (plat Indiaas brood).

Gooi de bouillon na afloop niet weg, maar drink het de volgende dag bij de lunch.

Geen opmerkingen: