One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

dinsdag 10 november 2009

Sleutels


Ik ben mijn sleutelbos kwijt, huissleutels, fietssleutel, autosleutel. In de woorden van Gerda Smit: Alles weg. Kan vanochtend de voordeur niet meer dicht doen omdat kind 2 het slot half heeft omgedraaid. Zit niets anders op dan met de deur nog open hard achter hem aan te hollen, (m'n persoonlijk record verbrekend) en zijn sleutels lenen. Achter in de bestekbak vind ik een autosleutel, en in een potje in de servieskast vind ik een reserve fietssleutel. Collega J. heeft een reservesleutel van mijn kamer, op de huissleutels van lover J. na, is mijn bosje weer compleet. Ik heb de sleutels meteen aan een keycord gehangen zodat de bos, in geval van 'nood', makkelijker te traceren is. Voelt wel raar, een bos sleutels bungelend om mijn nek. Op internet zoek ik naar advertenties van slotenmakers….ik wil in ieder geval andere pensloten. Deze zijn oud en verroest en gaan lastig van het slot. En zoals het een budgetqueen betaamt, het liefst vor een 'koopje': 2 pensloten inclusief plaatsing voor € 99,00 bij Van Delft Beveiligingen (www.vandelftbeveiligingen.nl). Volgens collega W. is dat een goede deal.

Misschien heb ik de sleutels, voor de verandering, in de deur laten zitten. Zo laat ik ooit de bos een hele nacht bungelen in de voordeur. Het is dat de bezorger van de Volkskrant zo aardig is om behalve de krant ook de sleutelbos in de bus te doen. Kind 1, is vroeg thuis uit school en belooft een uurtje te zoeken. En als hij alle laden, kastjes, laarzen, schoenen, plastic tasjes en de vuilnisemmer heeft omgekeerd ga ik over tot plan B.
Misschien een self fulfilling prophecy maar als alle sloten zijn vervangen en mijn bankrekening, door deze operatie, aardig donkerrood is gekleurd… kom ik vast wel weer mijn sleutelbosje ergens tegen.

Geen opmerkingen: