One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

dinsdag 17 november 2009

Our space


Het is maandagochtend half acht als ik van J. naar huis fiets. Thuisgekomen staat de schuttingdeur open en door het raam zie ik de bureaulamp branden. Ik krijg een onrustig gevoel, hier klopt iets niet. Als ik bij de voordeur kom zie ik dat het slaapkamerraam, of wat er van over is, open staat. Dubbelzijdig glas, volledig ingeslagen, raamsloten vernield.... en de buren hebben niks gehoord!
Precies een week geleden raak ik mijn sleutelbos kwijt, het is bijna te toevallig....gelukkig heeft J. net op tijd de sloten vervangen. Maar het blijkt niet afdoende. Binnen staan alle kastdeuren open....er zijn veel spullen verdwenen, een wii spelcomputer, laptop, de i-pod touch van de kids, mobiele telefoons en mijn sieraden...ringen die ik kreeg van mijn ex man, een ketting van mijn kinderen voor moederdag, een armband van mijn ouders. De doosjes waarin ik ze bewaarde liggen leeg en omgekeerd op het bed. Mijn reistas is weg, de schoenen die er nog in zaten liggen op de grond...Ik wil het alarmnummer bellen maar ben het nummer even kwijt....dan maar J. bellen.... help! die is al in de OK...het alarmnummer alsnog gebeld (112, ik weet het weer).....de politie staat binnen no time voor de deur...sporenonderzoek levert niks op...de dader of daders droegen handschoenen...er wordt noodglas geplaatst....en de hele dag door regel ik van alles en nog wat...Er moet tenslotte 's avonds ook nog worden gegeten, gesport en gezongen voor de sint want mijn jongste kind gelooft nog in de goedheiligman. Kind 1 en 2 lopen met papier en pen door het huis om de schade op te nemen. De slotenmaker komt langs en plaatst nieuwe (en hopelijk betere) sloten op het kapotte raam. 's Avonds drinken we thee en eten appeltaart....de man van de beveiliging probeert een dure alarminstallatie aan mij te slijten...is niet goedkoop maar veiligheid boven alles....Met paniekknop mam? vraagt oudste, en een camera?....hij slaapt vannacht bij zijn broertjes op de kamer...op een matrasje op de grond...we maken er maar een klein feestje van...
Ben de metamorfose van mijn badkamer vergeten...terwijl J. zich weer van zijn beste kluskant laat zien..no more te kort douchegordijn for us en goodbye to you mini wasbakje met verstopt sifon. Kids zijn tevreden met de nieuwe douche en de megawasbak...
De inbreker aso'S waren even in our space maar ze staan inmiddels weer buiten en als het aan ons ligt blijven ze daar!

Geen opmerkingen: