One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

dinsdag 3 november 2009

Roestig Ros


Vriendin F. vertelt dat haar fiets is gestolen, uit de achtertuin.

‘Stond ie op slot’, wil ik weten.

‘Tuurlijk’, zegt ze.

En ik denk aan mijn jeugd die ik doorbreng, in een klein dorpje in het hoge Noorden.

Van fietssloten hebben we nog nooit gehoord en ook de achterdeur staat altijd open.

Wat een verschil met nu….ben iedere avond minstens een kwartier bezig om alles af te sluiten (en ik heb een klein huis ;-) ). Fort Knox, plaagt J!

En ik denk aan mijn Batavus Favoriet, waar ik pas sinds kort op durf te fietsen…en alleen omdat J. mijn roestig ros, zonder dat ik het weet, bij het grof vuil heeft gezet.

Is de stad een gevaarlijke plek om te wonen of zijn op het platteland de deuren inmiddels ook op slot? Als ik het programma Opsporing Verzocht mag geloven dan wonen wij in een levensgevaarlijk en explosief gebied waar iedere voorbijganger een verdachte lijkt.

Onveilig in de Randstad? Het leven gaat er in ieder geval sneller…en soms gaan de gebeurtenissen ongemerkt aan je voorbij……!

Geen opmerkingen: