One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

maandag 21 januari 2008

Druk...druk...druk

‘Zoveel te doen’ zingt de zanger van Toontje Lager….en daar kan ik me helemaal in vinden. Er is altijd wel iets te doen….en alsof je het al niet druk genoeg hebt.... zijn er ook nog die dingen die ongevraagd beslag leggen op je toch al krappe tijd zoals….
‘Mam, mag ik onder de douche’, roept kind 3 naar beneden. De gretigheid waarmee hij het vraagt doet meteen alarmbellen rinkelen. Dit kind 1 houdt niet van water bovendien heeft hij de avond ervoor al gedoucht!
‘Waarom liefje’?
‘Nou gewoon… omdat ik schoon wil zijn’.
‘Heb je soms in je broek geplast’
Stilte
Ik vraag het nog maar een keer
‘Heb je in je broek geplast’?
‘....jaaa’
Sh….
Ik reken mij al tijden tot die gelukkige groep voor wie het bedplassen tot de verleden tijd hoort, net als flesjes, spenen, doekjes en luiers.
‘Ook in je bed’
Geen antwoord…hij staat al onder de douche.
Snel twee trappen naar boven…kind 1 wakker maken en het laken en dekbed van ‘t bed van jongste halen …de matrashoes moet ook gewassen….en dat valt nog niet mee bij een hoogslaper…het laddertje zwiept heen en weer…de hoes eraf…de matras zit vol gaten…het is ook een ‘ouwetje’….. kind 1 moet een nieuwe. Beneden check ik mijn banksaldo….dat valt mee….dus op naar de Leen B.!
Ga verder met het smeren van 8 boterhammen, melk inschenken, pap maken, gymtassen. Breng kind 1 en 2 naar school…terug naar huis….tijd voor een Nespressootje…tot mijn schrik is de melk op…Haal een kopje bij de buurvrouw!
Daarna met kind 3 naar de lo-go-pe-dis-te! Op weg ernaar toe oefenen we nog snel de woorden ca-rrrrra-van sirrrr-ene en dwarrrrr-elen.
Op kantoor bekijk ik met fotografe M. de opnamen die vorige week zijn gemaakt op de ROC: we besluiten de portretfoto’s niet te gebruiken. Scheelt ook weer een hoop gezeur met formulieren over rechten. Kan in de lunchpauze en tussen twee afspraken in nog net naar de supermarkt en Leen B.
Bij de AH reken ik 12 euro af…meer dan het aan mezelf opgelegde bedrag dat ik per dag mag besteden (komt vast door de Surimi en volkoren pasta).

Parkeer mijn auto pal voor de ingang van Leen B. en hoor een enorm getoeter….
dan valt mijn oog op het bordje…aha…er komt gelukkig een echtpaar aan die naar binnen wil…kan ik eruit zonder om te hoeven lopen.
‘Parkeren op een invalideplaats kost je 180 euro’, zegt de man in de Opel. Hij heeft een invalidenparkeervergunning voor de ruit en wil op ‘mijn’ plek staan.
Ik zet auto op andere parkeerplek en ren voor de tweede keer bij Leen naar binnen.…de trap op…naar de matrassen…pak de goedkoopste..die bij de kassa toch weer 11 euro duurder blijkt te zijn.…. Met matras op mijn hoofd rij ik naar huis…. Als ik een aanrijding krijg ben ik in ieder geval goed beschermd.
Opnieuw naar kantoor…voor de volgende afspraak…. Druk druk druk…..de rest van de activiteiten zal ik je besparen…

Zoveel te doen… Maar dankzij mij weblog hoef ik familie en vrienden in ieder geval niet meer op de hoogte te houden van ons wel en wee. En kijk….dat bespaart weer tijd!

Geen opmerkingen: