One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

woensdag 30 januari 2008

Food for thought...

Eten voor een euro...of iets meer....
Meestal heb ik niet meer dan een paar euro's op zak. Meestal eet ik uit de bureaula maar soms gun ik mezelf een short break en eet ik in het bedrijfsrestaurant...ik ben gek op 'kapjes' ook wel 'kontjes' genoemd (broodeindjes)....en die kosten bij ons helemaal niks...eitje erbij of een plakje kaas....

De lekkerste pizza is die van A...mama van L. beste vriend van kind 1 gemaakt van croissantjesdeeg. Ze heeft deze vaak voor mij gemaakt maar ik denk dat ik het nu ook zelf kan ;-).....
Voor vier personen heb je nodig:

een blik danerolle croissantjesdeeg
1 ons parmezaanse kaas in brokjes
1 ons parmezaanse ham
een handvol rucola
1 pot tomatensaus
een oven en bakblik

Maak van het deeg een vierkant met een opstaand randje. Vet het bakblik in en leg de pizzabodem erop (je kunt ipv de bakplaat invetten ook kiezen voor bakpapier).Bedek de pizza met tomatensaus. Leg daaroverheen de ham en kaas. Strooi tot slot de rucola erover heen. Bak de pizza in ca. 10-15 minuten in een oven van ca. 180-200 graden celsius.
Sprenkel net voor het opdienen olijfolie extra virgine erover.

Geen opmerkingen: