One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

maandag 14 januari 2008

sometimes...I get my kicks for almost niks

....dit belooft een leuke maandag te worden.....hoezo... maandagen zijn toch nooit leuk? ' don't love Mondays' zongen de Boomtown rats jaren geleden al.... Maar ik begroet de dag met een serenade gevolgd door 'zelf gecomponeerde liedjes'. Mijn lief J. als altijd de rust zelve kijkt geamuseerd toe. Een leuke maandag....even lijkt het er niet op.... logopedie met de jongste...snel naar school en werk... computer opstarten...en me overgeven aan de mailterreur...

Met nog een schamele 2 euro in the pocket besluit ik de lunchafspraak met collega en vriendin C. te verplaatsen naar de kantine... waarop zij me spontaan uitnodigt om op haar kosten te gaan lunchen en vergaderen in Sienna. Zie je wel, mompel ik ... een fantastische maandag....

De lunch met glaasje wijn is gezellig en ik verzeker C. dat de lunch het hoogtepunt van mijn dag is... Bij het afscheid belooft ze mijn weblog te bekijken op voorwaarde dat ik iedere dag nieuwe berichten plaats....
Makkie, denk ik... dit weblog voelt als proeftuin om het schrijven onder de knie te krijgen. Ik heb er plezier aan... yes sometimes I get my kicks for almost niks!

Jaren geleden zie ik een uitzending van Oprah Winfrey over Gratitude Journals. Oprah schrijft iedere dag 5 dingen in een schrift die haar gelukkig maken.... sinds kort heb ik ook zo'n boekje (kijk voor een goedkoop opschrijfboekje bij Ikea). Het helpt me als ik een off day heb... en 5 goede dingen zijn er altijd wel te bedenken... lachen om een foute grap... lopen met natte haren in de wind... de verkeersborden vanaf grote afstand (pff) nog kunnen lezen zonder bril .....gezond zijn.......
Hmm over gezond zijn gesproken: vanmiddag zie ik S. op het schoolplein, ze heeft een ander kapsel. Het staat bijzonder goed en ik loop naar haar toe om dat te zeggen. Als ik dichterbij kom zie ik dat het een pruik is en ik krijg een naar gevoel in mijn buik. De kanker is terug... Sorry S. zeg ik, maar ze wuift mijn verontschuldiging weg.... iedereen zegt dat me goed staat zegt ze, niemand die ziet dat het een pruik is en daar ben ik blij om, ik voel met net lady Di.... Ze lacht en ik wens haar sterkte als ik met de kids naar huis ga.........
Ik besluit 'gezondheid' toe te voegen aan de lijst van dingen die mij dagelijks gelukkig maken. Oh ja en humor!

Geen opmerkingen: