One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

zondag 13 januari 2008

Na 20 jaar opnieuw verliefd....

... Ik lees er over in de Volkskrant. En lezen over liefde daar krijg ik nooit genoeg van.
Op twee na hebben alle geinterviewden al een relatie maar kunnen zij de verleiding niet weerstaan om op schoolbank.nl te zoeken naar die ene bijzondere schoolliefde. Al lezende vraag ik me af waarom het gras aan de overkant toch altijd groener is?

Maar in mijn getrouwde periode heb ik er ook regelmatig last van... niet zozeer in verband met verloren liefdes maar meer met 'zo'n huis als Jantje' heeft dat wil ik ook' of 'de carriere van Pietje' dat lijkt mij wel wat. En hoewel het spreekwoord Scheiden doet lijden een waarheid is als een koe, levert de scheiding mij ook veel goeds op, zo ben ik een bewuste(re) moeder geworden, maken ex en ik vroeger ruzie over wie de kinderen moet voorlezen of naar school brengen, nu de vanzelfsprekendheid weg is geniet ik er meer van. Heb ik tijdens mijn huwelijk geen gat maar een compleet vergiet in mijn hand vanaf het moment dat ik ga scheiden en op de pecunia moet letten wordt het leuk op koopjesjacht te gaan. Ik kijk nu niet meer naar die overkant .... nou ja heel soms.... als ik een vader en moeder in harmonie met hun kinderen zie in het parkje tegenover m'n huis... maar ik ben best tevreden zo en heb nooit spijt van de scheiding. Overigens zijn alle in de Volkskrant geinterviewde stellen opnieuw heel gelukkig met elkaar!

HAB tip of the day: in de eerste Allerhande van dit jaar zit een coupon waarmee je 50% korting krijgt op een zak AVIKO diepvries stampot (kies bijv. de hippe variant met spinazie, feta en zongedroogde tomaatjes).

Geen opmerkingen: