One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

dinsdag 22 januari 2008

My new best friend

'Cafeine vergroot kans miskraam'...Kopt NRC Next. Oke...ik kan me voorstellen dat cafeine niet direct thuishoort in de schijf van vijf maar ik begin mijn dag niet graag zonder cafeineshot! Een Americano, Lungo of Ristretto...zo lang het maar met een flinke scheut warme melk is.... Twee jaar geleden geef ik mijn espresso apparaat aan (inmiddels ex) geliefde JH in ruil voor wat spullen van Ikea. Hij is er blij mee en ik koop in de supermarkt voortaan de zakjes instant Latte van Nestle. Tussen mij en de Senseo, die ik voor mijn verjaardag krijg, wil het niet echt boteren... de chemie ontbreekt. Evenmin is er een klik met de pot oploskoffie...hoe graag ik ook een momentje voor mezelf wil!

En dan gebeurt het...pats boem kedeng... geen houden meer aan...als ik op Nieuwjaarsdag het Nespresso apparaat voorzichtig uit de verpakking haal ontvlamt er iets...vuurwerk...liefde op het eerste gezicht. Hij fleurt de donkere januari dagen op...met heerlijke espresso... een druk op de knop.....'t is koffie zetten voor beginners met een vijf sterren resultaat.......ok de cupjes Roma, Arpeggio en Levanto kosten wat... George krijg je er niet bij en de melk dat blijft toch behelpen...van pak in pan op het vuur en roeren maar. Gelukkig heb ik een prachtige roerstaaf bij de HEMA aangeschaft voor 3,95 en bespaar ik mooi 60 euro op de niet aangeschafte Aerocino.
Mijn Nespresso en ik, we zijn onafscheidelijk. Het liefst neem ik 'm mee in mijn handtas naar kantoor... er schijnen zelfs speciaal ontworpen draagtasjes te bestaan.
Nu weet ik wat B. de G., ex hoofdredacteur Elle Eten bedoelt en voelt als ze haar favoriete zaterdagochtenden beschrijft met veel kranten en grote mokken koffie verkeerd. De Nespresso brengt het beste in mij naar boven... ik hou 'm niet voor mezelf...maar deel hem graag........Als dat geen echte liefde is. Echter als je blijft plakken aan de keukentafel en je krijgt van mij een troosteloos bakkie uit een zakkie........dan.....

Geen opmerkingen: