One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

maandag 28 januari 2008

Vlieland (2)


J. koopt kaartjes voor de Vliehorst in de Zee Expresse....
Ik zet mijn fiets op slot en ga de winkel naar binnen....
De vrouw achter de toonbank staat druk te gebaren en te klagen tegen J...die zo te zien niet begrijpt waarover ze het heeft.....
Hij kijkt haar vragend aan...
'Nou eh..die serie over Texel'
'Van die Bed and Breakfast'...
Je weet wel...
J. weet 't niet...hij kent de serie niet...
Tijd voor mij om me in het gesprek te mengen...
'Ben het helemaal met u eens'...
'Slecht geacteerd joh'...
'Ze doen net of de mensen op Texel achterlijk zijn'....gaat de kaartjesverkoopster verder...
'Er is overal stromend water hoor...en licht....'
Maar eh...hoe weet ze dat eigenlijk...we zijn toch op Vlieland?
Ik ben op Texel geweest...meerdere malen zelfs en kan haar en J. bevestigen dat het klopt...overal water...gas...en licht....Texel oogde zeer modern...
'Kent u de boeken van Vonne van der Meer'? vraag ik de vrouw
Eilandgasten...de Avondboot...ben even vergeten hoe het derde boek (of was 't het tweede) heet....
'Heb ze allemaal in de kast staan'...zegt de uitbaatster van deze mooie winkel.
'Daar is ook een film van gemaakt' en die vond ik......
'Dat was helemaal slecht....gaat mevrouw verder....
'lopen met de bolderkar boodschappen doen vanaf het Posthuys...
'Weet jij hoever dat is'...tegen mij..
Ik weet dat het 8 kilometer is want we hebben het gisteren gefietst...tegen de wind in....het liedje van Boudewijn de Groot....hoe sterk is de eenzame fietser die kromgebogen de wedstrijd wint...zichzelf een weg baant....
'Nee mevrouw' ben het met u eens, dat is wel een eind voor een pak melk of pakje boter...
Slechte film mompelt ze en gaat verder....een andere klant helpen...
Ik had eigenlijk willen zeggen...dat ik het een leuke film vind...dat ik er zelfs voor thuis gebleven ben...maar dat durf ik nu niet meer.....

Geen opmerkingen: