One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

donderdag 31 januari 2008

Van Rotterdam naar Amsterdam




....... Van Rotterdam naar Amsterdam
is niet zo ver weg
Maar als je in de spits van huis vertrekt
Heb je vette pech
Sta je in die rij met blik
Kun je die afspraak shaken
Waarom ook al dat gereis
Ben niet zweverig...maar 't klinkt zo lekker vaag
Misschien is 't wel een teken
Kortom ik blijf hier vandaag.....

Maar niks is minder waar....Ik moest perse naar Amsterdam....voor twee belangrijke afspraken.
Ook hier geldt een goede voorbereiding is het halve werk!
Op mijn werk chipknip opgeladen. Saldo: 10 euro.....1 euro gebruikt bij het parkeerterrein voor station...retourkaartje gekocht (dag van tevoren): 20,20.....omdat ik de OV kaart niet vertrouw koop ik de good old strippenkaart...bij Kiosk aan de overkant. Kosten: 6,90....

De reis is op 31 januari....verjaardag van mijn jongste kind...en natuurlijk de koningin...
Het naar school brengen van de kids...in het bijzonder de jarige jet met zijn grote mand tractaties... was per ongeluk niet ingecalculeerd in mijn strakke planning....moest trein van 08.41 uur halen....Gelukkig bracht mijn Witte Tornado uitkomst. Ze komt om 07.00 uur...en begint alvast aan de voorbereidingen voor het Euroshopper ontbijt (pistoletjes 6 stuks 0,17 cent....croissantjes 0,65 cent per 4...doosje eieren a 12 stuks 1,09 en een kopje thee 0,29 cent per doosje...).
07.30 uur cadeautjes uitpakken en ontbijten
08.00 uur tandenpoetsen
08.05 uur schoenen en jassen aan
08.10 uur in de auto naar school
08.15 uur aankomst school

.....kind 1 gaat z'n eigen gang...
Kind 2 zou dat ook moeten maar blijft vaak ergens halverwege steken...is ie met zijn gedachten weer ergens anders....en kind 'de-beuk-erin-3 is een echte prins...onder 't mom mama doet het wel....schoenen uittrekken, jas ophangen, mik brood, de niet-verantwoorde pauzehap (witte Oreo cookies) pakjes drinken (de goede smaken dit keer want meneer is nogal kieskeurig en ik kreeg van juf vorige week 10 pakjes niet opgedronken pakjes mee terug naar huis) in de Wibra mand op wielen...waarin nooit plaats is omdat alle ouders de spullen voorin stoppen en deze dan niet meer naar achteren geschoven kan worden...
.....verjaardagsmand moet op het aanrecht...kind weer naar beneden voor gym...
Laatste kussen...snel naar de chauffeuse... die met ronkende motor staat te wachten....Sh...wegomleiding...waarom weten wij dat niet? Terug....andere route.....pak kaartje alvast uit de portmetniks en spring bij Alexander uit de rijdende auto.....08.40 uur....
Kaartje stempelen....ren de trap op....'t is een krappe planning.....maar ik zit....en mag voorlopig even rusten voordat ik ..via Gouda, Woerden, Utrecht, Maarssen, Breukelen, Abcoude, Amsterdam Arena, Amsterdam Rai, lijn 5 naar hoek Paleisstraat, Singel, weer lijn 5, CS, Schiphol, Hoofddorp, Leiden, Den Haag HS, Delft, Rotterdam CS, Rotterdam Alexander, metro Schenkel..... het laatste stukje sprint om op tijd thuis te zijn....ik moet namelijk zo ontzettend nodig plassen......

.

Geen opmerkingen: