One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

zondag 20 januari 2008

Poor men’s pasta

Mijn kinderen houden van de ‘Hollandse pot’, aardappelen, groente en vlees. Hun voorkeur past gelukkig prima in mijn '10 euro boodschappen per dag' budget. Alleen in mijn studententijd eet ik aardappels...ik ben verslaafd aan de Opperdoezer Ronde uit de Mensa. Later kook en eet ik alleen aardappels bij hoge uitzondering. En omdat ik niet iedere dag twee verschillende maaltijden wil koken ben ik noodgedwongen ook weer aan de aardappelen met jus en groente. Het vlees vervang ik af en toe door vis of een vegaburger.

Maar morgen ga ik naast de Hollandse pot weer ‘ns iets lekkers voor mezelf koken:
pasta aglio olio e peperoncini, goedkoop, lekker en snel klaar!
Onderstaand recept komt uit de Viva (kost deze week maar 1 euro) maar de lekkerste variant eet ik net voor de zomer bij Hotel New York….ik ben samen met vriendin F. en half Rotterdam op het openingsfeest van Las Palmas maar omdat we ons nauwelijks kunnen bewegen in de mensenmassa….en binnen 5 minuten twee glazen wijn op onze outfits krijgen besluiten we naar Hotel New York dat iets verderop ligt, te wandelen…en hoewel HNY niet bekend staat om zijn voortreffelijke keuken genieten we deze avond van de eenvoudige maar heerlijke 'poor men’s pasta'!

Voor vier personen heb je nodig:
1 pak (volkoren) spaghetti, 6 teentjes knoflook, olijfolie, pepertjes naar smaak en peper en zout.

Kook de spaghetti in een pan water, voeg er een beetje zout aan toe. Snij daarna de teentjes knoflook in dunne plakjes en verhit ze in een koekepan met olijfolie. Voeg de verkruimelde pepertjes er aan toe. Spaghetti uitlekken in vergiet en mengen met de knoflook en pepertjes. Voeg eventueel peper en zout toe. Eet er een handjevol rucola bij een een snee zuurdesembrood.

Geen opmerkingen: