One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

zondag 20 januari 2008

Zorgen?!

Sinds vorige week heb ik een proefabonnement op NRC Next…vier weken plus vier zaterdagen NRC Handelsblad en dat alles voor maar 10 euro….Gelukkig stopt dit abonnement vanzelf zodat ik er niet aan hoef te denken om het op te zeggen.
Deze Budget Queen bekent haar grote zwakte: tijdschriften…in alle soorten en maten...ik ben een letterjunky, lees alles en erger.....koop alles….soms kom ik erachter dat ik een tijdschrift al eerder heb gekocht.... ik surf dagelijks naar zester.nl om te kijken welke cadeaus bij welke abonnementen horen en scoor in no time een Nespresso apparaat, een paar UGG handschoenen en een zwartleren tas van Ecco… (bijna) voor niks en die tijdschriften koop ik toch al iedere maand. Als ik het cadeau heb ontvangen zeg ik het bewuste abonnement weer op....

De bonus van het proefabonnement op NRC Next is 'vier zaterdagen het NRC op de deurmat' ....De krant is inspiratiebron voor mijn 'stukkies' (ook leuk voor de tv programma's zodat ik weet wat er welke dag wordt uitgezonden maar met kind 1, 2 en 3 in de buurt wint Unfabulous of Drake & Josh het bijna altijd van De Wereld draait Doorrrrr).

De krant van vrijdag kopt met ‘Ook jij kunt zwerfjongere worden’ een quasi opgewekte titel voor een somber stuk.....want interviews met zwerfjongeren laat zien dat de stap van have naar have not niet zo groot is. Nou is het begrip ‘jongere’ niet meer op mij van toepassing maar een zwerver kan ik natuurlijk wel worden. Sterker nog...ik ben er bang voor...krijg er buikpijn van...als ik 's avonds in bed lig en het buiten regent...dan denk ik aan de dag dat de rekeningen zich opstapelen totdat ik ze niet meer kan betalen... mijn huis wordt door de bank verkocht en ik slijt mijn dagen in openbare ruimtes of gewoon op straat.....

In mijn getrouwde dagen ken ik geen financiele zorgen ... ik besteed minder dan tien minuten per week aan mijn administratie en bekommer me niet om kinderkortingen, belastingteruggave, zorgtoeslag en de WOZ. Maar als ik ga scheiden moet ik niet alleen mezelf terugvinden maar ook de rekeningen! Gelukkig ben ik altijd blijven werken....ik heb niet zoveel met thuisblijfmoeders behalve dat ik wel eens jaloers op ze ben…als deze moeders net iets langer dan de rest op het schoolplein blijven kletsen...mee gaan met alle uitjes die de school verzint... van bieb tot punnikles…en zich zo profileren tot echte rotsen in de branding.......
.....maar meestal wil ik niet met ze ruilen...ik ben moeder, vrouw en werknemer....ik werk omdat het moet en omdat ik het leuk vind. In die volgorde. Hard werken heb ik trouwens niet van een vreemde....mijn vader is tot zijn 80ste in loondienst en heeft vijf jaar later nog steeds een eigen bedrijfje… Ik werk om de tussenschoolse- , naschoolse opvang te betalen en alle sporten van de kids...de kleding die ze nodig hebben...de hypotheek, het water, gas en licht...ik werk voor brood met beleg op de plank....maar in the end of the day als alle rekeningen zijn voldaan ben ik het ook!

…..Het duurt even maar vanmiddag, als ik de ski outfits met een spuitbus waterdicht maak weet ik, 'k heb mezelf teruggevonden….en omdat het in het Engels zoveel mooier klinkt just one for the road: I overcome, I’ve healed and set myself free!

Geen opmerkingen: