One HABby Family

You want to be HABby too? Deel je budgettips en stuur een mail naar carien_28@hotmail.com. Ik voeg ze toe aan mijn blog.

woensdag 16 januari 2008

Niks

Schrijven is hard werken want de woorden vallen niet vanzelf op papier en inspiratie is geen onuitputtelijke bron. ‘Schrijf over niks’, zegt J. aan het ontbijt. J. zou dat goed kunnen want hij kan ook denken aan niks (schijnen meer mannen last van te hebben). Dan staart hij voor zich uit, zijn ogen half gesloten..hij is dan zeer aantrekkelijk! Maar welk onderwerp ik ook probeer aan te snijden zijn enige reactie is mm.. ‘Waar denk je aan’, wil ik weten? Want een man kan aan niks denken maar een vrouw wil altijd weten waaraan een (lees:haar) man denkt. 'Aan niks' is het antwoord.

Zelf denk ik altijd aan iets… de vuilnisemmer, koelkast of kapotte vaatwasser, vieze was op de trap of een vergeten verjaardag. Soms ook aan leuke dingen als uit eten met J. of een filmpje pakken met K. Maar denken aan niks…ik kan het niet….en ik wil het niet….niks…niets…niksdoen…niks kunnen…niks willen…niks zeggen…niks heeft meestal een negatieve lading…. Als moeder van kind 1, 2 en 3 doe ik altijd iets…hun geboorte verandert me van de ene op de andere dag in een multitasking fenomeen. Zet sindsdien de titel MVA (Manus Van Alles) achter mijn naam.

Niks kunnen?….hoezo, ik kan een hele hoop…

Niks kunnen doen….ai…daar kwam ik eind augustus 2007 op een hele nare manier achter… tijdens het pootje baden in zee komt kind 3 terecht in een mui en gaat kopje onder… ik ren het water in en pak zijn hand maar…zonder die twee ‘engelen’ op het strand hadden kind 3 en ik het niet gered…want ik kan niet bewegen…mijn benen zitetn vast.. het water is sterk... Het gebeurt in Hoek van Holland en ik wil er nooit meer naar toe....

Niks willen….ik wil alles…soms teveel…..

Niks zeggen…alleen als ik slaap….

Niks hoeven… hmm daar kan ik wel iets mee ….uitslapen….lezen…op de bank hangen…buizen…naar buiten kijken…

Kids zijn een weekend bij hun vader…..en ik plan helemaal niets…. 48 uur mezelf onderdompelen in complete ledigheid……07.00.....09.00 uur...12.00 uur....18.15.....22.00 uur...
00.27...... 06.30 uur: opstaan…douchen…kids douchen…haren kammen, kleding klaarleggen…boterhammen smeren voor ontbijt en school…thee zetten…ontbijtspullen opruimen….schooltassen inpakken…gymspullen klaarleggen…ruzies sussen…vaatwasser in- en uitruimen (toen ie het nog deed)…vloer vegen….toilet schoonmaken… nog een toilet schoonmaken… lijstjes maken (in mijn hoofd)….tanden poetsen…jassen aan…schoenen aan… nee niet die schoenen….pff zucht ....naar de auto…wie mag voorin… naar school….dan werk…

Niks… nee…da’s niks voor mij

Geen opmerkingen: